Egyedülálló Szülők

Ezüst válás után, üres fészek előtt

2021. szeptember 02. - SingleParent

A fejlett világban egyre gyakoribb az ún. gray divorce, az ezüst válás. Nem csak harmincas, negyvenes, hanem 50+-os házaspárok is dönthetnek úgy, hogy mégsem együtt folytatják. Sokak számára ez a pillanat akkor jön el, ha már úgymond kirepültek a gyerekek, és az eddig élettel teli fészek hirtelen temetőnek tűnik... Az évtizedek alatt ugyanis az eredeti pár tagjai annyira eltávolodtak egymástól, hogy már fogalmuk sincs, kivel élnek egy fedél alatt.

ezust.jpg

Mások viszont későn vállalnak gyereket, és 50 évesen még messze nem tartanak ott, hogy előálljon az üres fészek szindróma, ugyanakkor az már kiderült számukra, hogy nem a feleségükkel / férjükkel akarják leélni az életüket. Ha viszont nem lépnek időben, akkor hipp–hopp közelebb állnak majd a hatvanhoz, mint az ötvenhez, a partnerkeresésben pedig ez nem éppen előny. Főleg a nők kezdeményezik a válásokat, számukra pedig az ötödik x még kevésbé kellemes.

De térjünk vissza magára a jelenségre. Vajon miért kétszereződött meg az ötven fölöttiek válási aránya a 90-esek évek óta? És valóban érdemes-e válni 20-30 év házasság után? Hát nem egyszerűbb egyben tartani a családot, a vagyont, és nem bolygatni a dolgokat?

Nyilván sokan vannak, akik úgy gondolják, hogy jobb kibírni azzal, akinek már ismerjük a rigolyáit és egyébként is, mit szólna a család, a szomszédok, hogy megdöbbennének a gyerekek. Sok házasságban működik egyik vagy mindkét fél részéről a ne szólj szám, nem fáj fejem jelenség: ki-ki házon kívül intézi az ügyeit, külső kapcsolatot tart fenn, és így tulajdonképpen kívülről kapja meg azt a pluszt, amit a házasság már nem tud nyújtani.

De ha valaki nagyon boldogtalan (lelkileg vagy fizikailag bántalmazó kapcsolatban él vagy egyszerűen csak borzasztóan magányos), illetve nem szeretne titkolózni és bujkálni, annak jobb megoldás a válás. Ilyenkorra a gyerekek sem kicsik már, ha az anya 35 fölött szülte őket, akkor is kiskamaszok (kivéve, ha nagyon sok gyerek van a családban), tehát eléggé önállóak és nem igényelnek 24 órás felügyeletet. Vagyis a nők nagyobb eséllyel tudnak teljes munkaidőben dolgozni, és a megteremtett egzisztencia fényében valószínűleg kevesebben csúsznak le társadalmilag, mint mikor a válás törékenyebb korszakban következik be. Sokan kifejezetten azért várják meg ezt a kort, mert úgy gondolják, hogy a gyerekeket is kevésbé viseli meg az elszakadás ilyenkor, lesznek emlékeik az „ép családról”, és így tovább.

Az ezüst válás népszerűsége nem véletlen: a mostani 50-es, 60-as generáció már abban nőtt fel, hogy az egyéni boldogságnak, saját céljaink megvalósításának igenis van értéke és jelentősége. A válás társadalmilag sokkal elfogadottabb, mint korábban, az emberek anyagi helyzete stabilabb, a nők nem függnek a férjüktől. Ráadásul a nőknek kifejezetten jót szokott tenni a válás, míg a férfiak gyakrabban érzik magukat elveszettnek. (Sokan ezért is igyekeznek gyorsan keresni valaki mást az exük helyett.)

Hogy mennyire nem mindegy, milyen boldogok vagyunk az ötvenes éveinkben, azt a világ leghosszabb, boldogsággal kapcsolatos kutatása (Harvard Study of Adult Development) is igazolja. Ennek keretein belül 1938 óta figyelik meg a programban részt vevő férfiakat. Dr. Robert Waldingen, a kutatás éppen aktuális vezetője 2015-ben, egy TED-beszédben arra világított rá, hogy az öregedési folyamat minősége nem elsősorban a testi állapotunktól függ, hanem attól, hogy mennyire vagyunk boldogok a kapcsolatainkban, mégpedig pont az ötvenes éveink környékén.

Míg a magány rombol (és magányosnak egy házasságban is érezhetjük magunkat), addig a jó kapcsolatok építenek. Míg az állandó konfliktusokkal terhelt mindennapok ránk nehezednek, úgy a békesség, a harmónia, az öröm természetesen pozitív energiákkal tölt fel mindenkit. A jó kapcsolatok nem csak a lelkünknek fontosak, hanem az agyunkat is védik.

Ha tehát ötvenes éveinkben változtatunk és esélyt adunk magunknak egy új (vagy több) kapcsolatra, akkor nem csak jelenlegi önmagunkat tesszük boldogabbá, hanem hosszú távon is rendkívül sokat teszünk az egészségünk érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://egyedulalloszulok.blog.hu/api/trackback/id/tr7116677716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medgar 2021.09.03. 08:42:20

Út a macskásnéni lét felé...

encir 2021.09.03. 09:44:26

Inkább a macskák, mint egy bántalmazó.

különvélemény 2021.09.03. 12:02:36

@encir:
50-en felül már nagyon ritka a bántalmazás, a 45+ is 5% körül van a bántalmazások között, tehát az összes párra vetítve 1% alatt van.

A többség azért válik, mert sosem voltak kompatibilisek, csak a gyerekek együtt tartották őket.

encir 2021.09.03. 12:19:41

@különvélemény: saját példám sajnos :( de úgy tudom, ha nem is fizikai síkon már, a gyengülés miatt, de a lelki őrlés-megtörés az működik továbbra is, s mivel már sokat kellett tűrni, egyre jobban telik a pohár.

_Amatőr_ 2021.09.03. 12:35:32

Az emberek változnak. Semmi meglepő nincs abban, ha egyik reggel arra ébredsz, hogy a házastársad már nem az a személyiség, akit 10-20-30 évvel ezelőtt megismertél.

különvélemény 2021.09.03. 14:23:20

@_Amatőr_:
Ez a mesében van így. Hirtelen csak valamilyen agyi probléma miatt változik meg valaki személyisége.
Lassan szokott az menni, és ha nem összecsiszolódás van, hanem elhidegülés, akkor abban általában mindkét fél hibás, (persze a felek szerint mindig a másik fél), kivétel a fentebb említett bántalmazás, az egyenes ügy.

_Amatőr_ 2021.09.03. 14:46:48

@különvélemény: Nem azt írtam, hogy hirtelen változott meg, hanem egyszer csak ráébred és válni akar.
Ebben az esetben nem hibás egyik fél sem. Megváltoztak - ennyi

Muhammad Balfas 2021.09.03. 15:09:39

@Medgar:

Hehe, én valamivel 40 fölött lettem macskás bácsi, egy válás után, valamint hétvégi mintaapuka.

Örömhernyó 2021.09.03. 16:58:27

@encir: Igen, a fizikailag bántalmazó, kiteljesedésben korlátozó férfi vagy a lelkileg kiidegelő, életet megkeserítő, kiszipolyozó nő elől menekülni kell. Sokan benneragadnak a bántalmazó kapcsolatukban, mert el se tudják képzelni, hogy máshogy is élhetnének. Inkább maradnak az ismert rosszban, minthogy a bizonytalant válasszák.

Én áldom a sorsot, hogy rengeteg barátnőm volt, akikkel szakítottunk, volt akik kidobtak, mert nem voltam partnwr a drámázásban, hisztiben, kivonultam, nem reagáltam rá. Egyesekben az a tévképzet él, hogy nincs hiszti, cirkusz, általuk kreált probléma, dráma, akkor lapos a kapcsolat, nincsenek érzelmet. Mert félre lettek nevelve lelkileg bántalmazó szülők által.

Férfiként, ha nem tipikus magyar férfiak életét élte 40 évig az illető (cigi, pia, zéró sport, túlsúly, rohadó fogak, általános ápolatlanság, zéró megtakarítás, meccsen vagy TV előtt zombiskodás, szellemi leépülés), akkor elég szép lehet az 50 éven felüli élet is. Csak hát az álag magyar férfi 50 évesen már fél lábbal a sírban van.
Nőknél még keményebb dió ez, pasit kaphatnak, aki kikormolja őket, de komoly partnert szinte lehetetlen. Esetleg valami defekteset. Ilyenkor jön az önsajnálat, beezoterikusodás, férfigyűlölet és hasonszőrű nőkkel összeverődés.

Burgermeister 2021.09.03. 19:18:26

@Örömhernyó: +1
@különvélemény: pontosan

Lasd Vitrayt, elege lett a szipolydabol.

aefzuj 2021.09.03. 20:13:22

Bla, bla, bal. Ehh.

sóhegy049 2021.09.03. 22:09:52

Eddig én 10 évnél többet nem bírtam. Amikor már nem megy minden együtt és simán, akkor jobb, ha külön és csókolom. Ezért nem voltam soha házas. Jelenleg tök jó egyedül, ez tart 2 éve és eljöttem a világ másik végére. Soha nem értettem, hogyan lehet évtizedeket ugyanazzal az emberrel együtt leélni? Az már nem több, mint megszokás.

Örömhernyó 2021.09.04. 06:20:54

@sóhegy049: Nincs is sehol megírva, hogy mennyit kell kibírni valaki mellett.

Én volt, hogy 1,5 évet bírtam, de az első 4 hónap után már szenvedés volt nekem.

Volt, hogy 1 évig tartott, amiben volt 6 hónap kényszerszünet, mert mindketten másfelé indultunk külföldre.

A legnagyobb hibám, hogy maradtam, amikor már nem kellett volna, addig, amíg már puffogtam, elviselhetetlen lettem én is és a nők kidobtak. Mert féltem, hogy mi lesz, ha nem lesz mellettem senki, milyen rossz lesz akkor nekem. Holott minden szakítás után csak jobb lett. Felszabadultam, mintha egy tehertől szabadultam volna meg. Amikor ez már többször is ismétlődött (rossz kapcsolat, szakítástól rettegés, szakítás, felszabadulás), akkor se bírtam elhinni, hogy nekem lesz jobb, ha előbb szakítok, tovább rettegtem a bizonytalan jövő miatt. Rá kellett jönnöm, hogy ilyen pesszimista alkat vagyok. Ezt tudom magamról, ennek ellenére ma is rettegnék, ha szakítás előtt állnék és nem tudnám mi jön utána.

Semper Fidelis 2021.09.04. 07:07:20

@Muhammad Balfas: 43 három vagyok, szerdán adtuk be a válópert. Most épp ott tartok, hogy minden nap újabb anyagi követeléseket hallgatok, és okokat, hogy a 2 gyerek miatt mennyit kell majd fizetnem..... Én már mentem a kukába, de a pénzem azért kell a jövőben is....

Burgermeister 2021.09.04. 07:44:14

@Semper Fidelis: jol tetted, a szivornyat meg nyomd le, annyi jar amennyi, 1 ft-al sem tobb.

Andy73 2021.09.04. 07:50:34

@sóhegy049: család, gyerekek? Ha nem vágysz rájuk, akkor elhiszem, hogy mindegy. De ha igen, akkor hiányozni fognak a válás után.
A poszthoz. Azt javasolja, hogy valaki 50, sőt 60 fölött kezdje el hajkuraszni a másik nemet? Mintha ez valami kiteljesedés lenne? Inkább szánalmas, és a gyerekeid is azt fogják mondani, ha vannak. Ez a kor inkább az unokázase. A gyerekek sokkal több örömet tudnak nyújtani, mint egy másik egyedülálló, ismeretlen, de hasonlóan megkeseredett öregember.

Semper Fidelis 2021.09.04. 08:29:38

@Burgermeister: Én viseltem a család összes költségét, rezsi, bolt, benzin, autójavítás, MINDENT. A saját fizetését a személyi edző, fodrász, kozmetikus, kineziológus, futóedző vitte el. Na, most szembejött a való világ, aztán a gyerekekre hivatkozva még a fiókban hányódó 5 forintosokról is meghallgatom hogy miért az övé... Úgy, hogy nem én akartam válást, és nem én mentem.... félre.

odamondó 2021.09.04. 08:35:08

@Andy73: 50-60 körül unoka? Jó esetben a gyerekek már elköltöztek.

Szerintem ezért nőtt meg az 50 feletti válás mert nyugaton de itthon is egyre később vállalnak gyereket az emberek. 50 éves korára jó ha gimis a gyerek.

Real_Time 2021.09.04. 08:37:29

@Semper Fidelis: Ezért mondják hogy a jelenlegi nőközpontú társadalomban inkább csak házasság 2.0 van. Egyébként az is hülye volt aki a házasságot kitalálta, vagy részeg. De még valószínűbb hogy a kettő egyszerre.

Örömhernyó 2021.09.04. 08:59:54

@Andy73: Persze te abból indulsz ki, hogy az emberek megkeserednek 50 éves korukra. Ez Magyarországon így is van sajnos. A házasságok, párkapcsolatok többsége nem jobbá teszi az embert, nem önmaga legjobb verzióját hozza ki belőle, hanem bekorlátozza, megnyomorítja. Ilyen körülmények közt megöregedett embernek már nehéz lesz ismerkedni.
Ezért kellene előbb dobbantani, nem megvárni, míg teljesen piacképtelenre amortizálják egymást a pár tagjai.

Az 50-es férfi, ha nem egy gyárban húzta az igát minimálbérét az elmúlt 30 évben, nem a haverokkal meccsre járás és sörözés volt a hét csúcspontja, hanem 50+ évesen ereje teljében van, anyagilag csúcsra ért, van egy jó karrierje, akkor nem csak az 50-es női hölgyek közül válogathat. Befigyelnek a 30-asok, sőt, a 25+-os szinglik is.

Az is egy beteg dolog, hogy a saját gyerekei szólnák le a boldogságot új pár mellett kereső szülőt. Ha ilyennek nevelték a gyereket, akkor meg is érdemlik. Melyik gyerek akarja, hogy a szülei akkor is együtt maradjanak, ha már csak ölik, idegelik egymást? Az ilyen gyereket rosszul nevelték.
Fordítva is így kellene működnie szerinted? Ha gyerek kapcsolata megy tönkre, akkor a szülő kényszerítheti, hogy benne maradjon a rossz kapcsolatban? Mert ez az élet rendje!?

Ahogy az emberek anyagilag egyre jobban el lesznek eresztve, megengedhetik maguknak a függetlenséget, nem kell már egymás fingját és gombás labát szagolni életük végéig, mert jaaaj mit szól a szomszéd, távolabbi csaladtagok, ha szétmennek...

Ekrü 2021.09.04. 09:26:31

Miután ma egyre később vállalnak az emberek gyermeket,így manapság 50 körül jön el az az idő,hogy felnőnek és kirepülnek a családból.A szülök pedig ott maradnak kettesben.A nők nagy többsége ekkor rájön,hogy végre nem kell alkalmazkodnia senkihez,anyagilag pedig elég független lesz ahhoz, hogy nem is akarjon már megfelelni mindenáron.Hisz a gyermekekre már nem kell költeni a rezsit meg ugye ketté lehet osztani és utána mindenki gazdálkodik abból ami marad.
Ilyenkor döntenek úgy a nők,hogy főzzön akinek 3 élete van,mert két emberre minek,lehet rendelni is.Továbbá arra is rájönnek,hogy a söprűre nincs ráírva,hogy csak ő használhatja,ahogy a mosógépre sem. Végre mehetnek színházba,moziba,vagy akár kirándulgatni,vagy csinálhat bármit amit eddig a gyermekek miatt nem tett meg.
Na ilyenkor szoktak a pasik először csak döbbenten nézni,majd felháborodni és megpróbálni visszaterelgetni az asszonyt a megszokott,számukra kényelmes életükhöz.Hisz ők ekkorra már úgy gondolták,hogy örüljön az asszony,hogy nem cserélik le fiatalabbra, azt tegye tovább a dolgát mindenféle igények nélkül.De ekkorra a nők már nem akarnak úgy élni ahogy régen,egy nő 50+-on már nem akar alkalmazkodni,a saját életét szeretné élni. Ilyenkor vagy megegyeznek vagy jön a válás.

Örömhernyó 2021.09.04. 09:27:11

@Real_Time: Ha a házassághoz hasonló módon korlátozó, előnytelen üzleti szerződést tenne az ember elé valaki, akkor az ügyvédje csak a fejét ingatná, hogy eg nagyon nagy szívás lesz, azonnal széttépné, menne a fogyasztóvédelemhez vagy a versenyhivatalhoz bejelenteni.
Amit az élet minden más területén súlyosan korlátozó, jogfosztó, egyoldalú, előnytelen szerződésnek tartunk, azt valamiért elfogadjuk a személyes viszonyainkban, csak mert a társadalmi nyomás, a neveltetés, hagyományok ebbe az irányba tolnak minket.

@Andy73: "A poszthoz. Azt javasolja, hogy valaki 50, sőt 60 fölött kezdje el hajkuraszni a másik nemet?"

Esetleg abba se kellene hagyni a másik nem hajkurászasát, csak mert egyszer összefújt a szél valakivel meg vettetek fel közös hitelt.
Ha a házasság pont a kiteljesedést akadályozza meg az emberek többségénél, akkor miért ne lehetne a házasságon kívül keresni a boldogságot?

Örömhernyó 2021.09.04. 09:44:11

@Ekrü: Az esetek többsében azért a nők inkább a menopauza nevű tünetegyüttes miatt bolondulnak meg. Emotional rollercoaster...
A férj keres másfélszer, kétszerannyit, mint asszonypajtás, asszonypajtás nem pedig a nagy függetlenedés mellett azért ebből ki akarja hasítani azt, ami szerinte neki jár. Inkább egyedül lakna már, ezért apucit ki akarja dobni a közös ingatlanból.
Kirándulni, moziba, színházba járni? A többség inkább beezoterikusodik, önsegítő könyvekbe menekül, mert a hormonrendszer lerobbanása, gyerekek kirepülése után el kell foglalni magukat az életükből hátralévő 30 évre.

A férfiak is megérik a pénzüket, csak náluk a linkség korábbi életkorban is látszik. Nincsenek nagy meglepetések. Ellenben a nők jellemzően menetrendszerűen bolondulnak meg. Persze aki egy link, senkiházi, riherongy volt fiatalon, az idegesítőbbre bolondul, de sajnos a normális nőket is elkapja a gépszíj és elkezdenek vergődni, mert a petefészkek beszáradása elég durva pofon az élettől. Arcon b@ssza őket a valóság, hogy vége a dalnak.
Férfiaknál is van hasonló, ők jellemzően alkoholos önpusztításba menekülnek, amikor rájönnek, hogy elcseszték az életüket és nincs visszaút.

Ezért kellene úgy élni, hogy a másikat ne nyomorítsuk meg 50 éves korára. Mert lehet, hogy akkor kellene neki új életet kezdenie. Ennek felismeréséhez persze kellene egy kis önismeret, belátás. Helyette irigység van és korlátozás.

Ekrü 2021.09.04. 09:46:31

@Örömhernyó:
"Nőknél még keményebb dió ez, pasit kaphatnak, aki kikormolja őket, de komoly partnert szinte lehetetlen. "-Miből gondolod,hogy egy 50+-os nő,ha egyedül marad mindenáron együtt akarna újra élni bárkivel? Kérdezd meg róla őket. A 90%-uk azt fogja mondani,hogy neki pasi max arra kell,hogy jön,ingyom-bingyom ,azt egy-két óra múlva megy.Esetleg ha olyan program van ahová ketten kell megjelenni oda elmegy vele.Eszük ágába sincs már összeköltözni pasival,hogy utána megint kezdjék az ingyen cselédeskedést.
A nők remekül meg tudják szervezni az életüket,ezért is viselik sokkal jobban az egyedüllétet mint a férfiak.Színházba,moziba,kirándulni,szórakozni menni ott vannak a barátnők és megvan az az előnye,hogy ők cserébe nem várják el,hogy moss vagy főzz rájuk. Ráadásul a nők sokkal intenzívebb kapcsolatot tartanak a gyermekeikkel is emiatt aztán nem ,hogy sokat lennének egyedül,de néha kevés is az az idő amit egyedül tölthetnének.

Andy73 2021.09.04. 09:58:10

@Örömhernyó: "@Andy73: Persze te abból indulsz ki, hogy az emberek megkeserednek 50 éves korukra."
Nem. Csak azok, akik szinglik, mint a poszter, és nincs boldog családja, három gyerekkel, mint nekem. Az, hogy te nem tudtad ezt elérni, nem jelenti azt, hogy mások se tudták. Próbálkozni persze lehet bármeddig, de jobb fiatalon a párválasztás és a családalapítás, mint későn, töbek között azért, mert a gyerekeket fel is kell nevelni. Ha 50 után születik gyereked, jó eséllyel a nagypapájának néznek majd, pláne, mire iskolás lesz, te pedig egy 60-as, nyugdíj előtt álló apuka. Persze, ha nem akarsz gyereket, akkor bármeddig játszhatod a Casanovát.
Az persze igaz, hogy a férfiaknak kevésbe számít a kor, 50 fölött is találhat sokkal fiatalabb nőt, főleg, ha jó az egzisztenciája. De az ilyen kapcsolatokra sokkal több veszély leselkedik, mint azokra, amelyekben nincs túl nagy korkülönbség. A nőt könnyen a lányodnak nézik, és bármikor dobbanthat egy fiatalabb pasival, főleg, ha annak még jobb az egzisztenciája.

Ekrü 2021.09.04. 10:01:44

@Örömhernyó:
"Az esetek többsében azért a nők inkább a menopauza nevű tünetegyüttes miatt bolondulnak meg."-Ez megvan a férfiaknál is ,kapuzárási pániknak hívják. :)))))
"A férj keres másfélszer, kétszerannyit, mint asszonypajtás, "-Ennek ,miután kirepültek a gyermekek nincs nagy jelentősége.Ha a rezsit kettéosztják,akkor bizony egy nőnek bőven marad annyi,hogy ugy ossza be az idejét ahogy szeretné....
"A többség inkább beezoterikusodik, önsegítő könyvekbe menekül, mert a hormonrendszer lerobbanása, gyerekek kirepülése után el kell foglalni magukat az életükből hátralévő 30 évre."-Szerintem te nem láttál még 50+-os nőt. Akiket én ismerek ők remekül elvannak.Járnak minden fele,csápolnak a Budapest parkban és sokat utaznak.Mindegyiknek van barátja,de egyik sem költözik össze vele,mert a függetlenségüket nem akarják feladni.(Volt amelyik megtette ,azt két hónap után kidobta a pasit,mert az mindenbe bele akart szólni,meg elvárta volna ,hogy ingyen cseléd legyen.)
A statisztikák is azt mutatják,hogy a nők jól megvannak egyedül.
"Ezért kellene úgy élni, hogy a másikat ne nyomorítsuk meg 50 éves korára."-Egyszerűen kompromisszumot kéne kötni. De úgy nem megy,ha egy pasi ezt úgy képzeli el,hogy minden marad a régiben.

Örömhernyó 2021.09.04. 10:04:16

@Ekrü: "A nők remekül meg tudják szervezni az életüket"

Ellenkezőjét tapasztalom, a nők jól rá tudják szervezni az életüket egy férfira. Mondjuk a férfiaknál se jellemző, hogy annyira jól szerveznék az életüket. Ez inkább személyiség és neveltetés kérdése. Egyetemi évfolyamtársaim közül, amennyire követni tudom az életüket, mondjuk 90% meg tudta szervezni az életét munka, család fronton is. Aki nem, azon látszott már huszonévesen is, hogy valamilyen területen lesznek problémái (munka vagy magánélet). Szakmunkás vagy 8 általános végzettségű ismerőseim jelentősen rosszabb magánéleti fejlődést mutattak, korábban lezárult szocializáció, deviancia, gyengébb szellemi képességek.

Real_Time 2021.09.04. 10:09:48

@Örömhernyó: A válásipar néhány egyszerű törvénymódosítással beszüntethető lenne. Az ilyen vajnatimi féle házasságok onnantól kezdve létre se jönnének például.

Magányos Farkas_ 2021.09.04. 10:13:15

Ez mind nagyon szép és jó, de mi van akkor, ha a rossz házasságból való kilépés után egy még magányosabb korszakunk következik, sikertelen társkereséssel és már nem csak párkapcsolati de tényleges magánnyal?

Örömhernyó 2021.09.04. 11:28:13

@Ekrü: Nem tudom ez az ingyen cseléd dolog honnan jön neked, anyám 50-es évek szülötte volt, náluk még megvolt az, hogy a 8 óra munka után még otthon is ellátták a háztartást. De! A nála fiatalabb nőknél ez szerintem már egyáltalan nem jellemző. Én 40+ vagyok és soha nem volt még olyan csajom, párom, barátnőm, élettársam, akinél akár csak a jelét láttam volna annak, hogy munka mellett majd ő még otthon főzőcskézni fog. Pedig elég széles palettáról voltak barátnőim. Joghallgató, orvostanhallgató, gyógytornász hallgató, tanítónő, diplomás ápolónő, közgazdász-logisztikus, jogász, vegyészmérnök, köztisztviselő stb. Akiknél tapasztaltam, hogy bevállalják a főállású háziasszonyságot, azok a falusi nők, akiknek a férje hordja haza a pénzt, a nő meg otthon van a gyerekekkel és nagyjából ellátja a háztartást. De ők meg nem dolgoznak. Volt több ilyen szexpartnerem, ahol a vidéki pár keresett az asszonynak házibarátot, a férj tudtával, sőt ösztönzésére. Talalkoztam így szexpartnerkeresőn olyan nővel, aki középiskola elvégzése után összejött a jelenlegi férjével, azóta 3 gyerekük van, a férj vállalkozik (az építőipar egy részterületén), a nő otthon van, esetleg a vállalkozás ügyintézésébe segít be, de nem dolgozik. Az ilyen falun, kisvárosban lakó, férj fizetéséből élő családokban még van olyan, hogy a nő háztartást vezet. De akkor neki állása nincs.
Másik hasonló felállás: a nő 3 gyerekkel otthon van, a férj Svájcban építőiparban dolgozik, küldi haza a pénzt, asszonynak annyi a dolga, hogy a háztartást ellássa.
Harmadik verzió, ahol a férj kamionos, a nő otthon van 1 gyerekkel, a férj tudtával keresett szexpartnert.
Szóval tapasztalataim szerint kizárólag kisebb falvakban, ha a férj helyi viszonyok közt jól keres vagy külföldről küldi haza a pénzt, akkor ellátja a nő a háztartást.
Illetve volt egy tanítóképzős csajom, aki pedzegette, hogy ha összeházasodunk, akkor ő szívesen otthon marad én meg hazaadom a pénzt. Nyilván mert tanító diplomával ő a hidegvízre valót nem kereste volna meg, inkább egy kurrens diplomával rendelkező férfi mellett képzelte el az életét. Egyetlen más nőm, akinek szakmája, diplomája volt, se lett volna hajlandó háziasszonykodni munka helyett se, pláne nem munka mellett.

Így 40 felett, több, mint 20 barátnő, szexpartner, komoly kapcsolat után rá kellet jönnöm, hogy egy nő se takarított, mosott, főzött rám anyámon kívül, ő is csak amíg otthon laktam és abban is segítettem. Nem volt olyan barátnőm, aki jobban tudott volna főzni, mint én. Egy csajom (a tanítóképzős) próbálta kimosni az egyik ingemet, sikerült széthipóznia.

Úgyhogy ez a nő ingyen kiszolgálja a pasit toposz megdőlni látszik.
Anyám annak idején munka mellett még ellátta a háztartást. De szerintem az ő generációja volt az utolsó, aki erre hajlandó volt. Azóta csak azok a nők látják el a háztartást, akiknek a férjük mellett nem kell dolgozni vagy pedig falun laknak, ahol apuci fizetéséből megélnek, anyuci meg otthon van.

Andy73 2021.09.04. 13:26:16

@Örömhernyó: ahhoz, hogy egy nő vezesse a háztartást, közös háztartás is kell, ahhoz pedig egy tartós kapcsolat, nem csak alkalmi. A terheket pedig meg kell osztani. Ha szeretsz főzni, akkor a nő pl. moshat, vasalhat, a takarítás lehet közös, de idővel a gyerekeket is be lehet vonni. De ehhez nem elég a tinder. Ismerkedni nem nehéz, pláne az interneten, de ahhoz, hogy igazán megismerj valakit, akivel tartós kapcsolat alakulhat ki, sokkal több idő kell.

Andy73 2021.09.04. 13:41:01

@Örömhernyó: röviden, ha csak szexpartnereket keresel, ne csodalkozz, ha téged is csak úgy kezelnek.

Örömhernyó 2021.09.04. 15:32:04

@Andy73: A szexpartnerekkel semmi baj nincs, tőlük semmit se vártam el a szexen kívül. Többségük házas nő volt, akit eltartott a férje, nekem csak pár óra hancúrozás jutott.

Amúgy félreértettél, eleve a barátnőim annak idején annyira voltak háziasak, hogy én leköröztem mindet főzésben, takarításban, és pénzkeresésben is a legtöbbet.
Anyám főiskolás korában ellátta magát teljesen (nyilván kaját néha kapott otthonról, disznóvágás stb.) A mai lányok semmit se csinálnak, pizzát tudnak rendelni, a szennyest hazaviszik anyucival mosatni. Ezekből nem lesz hirtelen gondoskodó feleség, odáig el se jutnak, hogy valaki elvárja tőlük a háztartásvezetést. Eleve a mai fiatalabb fiú, férfiak háziasabbak, mint a lányok, vagy ha nem is háziasak, akkor úgy is jó nekik, ha koszban élnek, eszükbe se jut, hogy egy lányt megkérjenek a takarításra. Vagy maguk megcsinálják, vagy nincs igényük a tisztaságra.

Én örvendetesnek tartom, hogy egyre több a válás, ez annak a jele, hogy sokan inkább civilizáltan elintézik a szakítást, nem akarnak a rossz kapcsolatban maradni. A sok válásnál már csak a kevés házasságkötés jobb.

Ekrü 2021.09.04. 17:42:50

@Örömhernyó:
"A nála fiatalabb nőknél ez szerintem már egyáltalan nem jellemző. "-Elfelejted,hogy a cikkben 50+-ról van szó.Ők a 60-as években születtek és nem 40 évesen szültek gyereket,hanem huszonévesen.Abban igazad van,hogy a 40-es korosztály már alapból nem főz (milyen jól teszik), de az 50+-os nők még úgy kezdték mint az anyukád.Na ők azok,akik miután kirepülnek a gyermekek fellázadnak és már nem hajlandóak kiszolgálni senkit.A párjuk meg még elvárná,hogy minden maradjon a régiben,hisz ők meg pont úgy gondolkodnak mint te,hogy örüljenek annak ,hogy nem cserélik le őket fiatalabbra és ezért cserébe nekik (férfiaknak) jár a kiszolgálás.
Az alap kiindulásod rossz,mert gyerekről meg többet kereső férjről beszélsz,holott az 50+-os nők 90%-nak már felnőtt gyerekei vannak és ekkora már nem számít ki mennyit keres,hisz már nem kell a gyermekeket eltartani.Mindenki a saját fizuját a közös rezsi kifizetése után magára költhetné.De a probléma az,hogy míg a férfiak elvárják,hogy az asszony rábólintson a hobbijaikra,addig ők nehezen viselik ,ha pld. a feleség heti háromszor a barátnőivel akar lógni, vagy ha csak egyszerűen elkezd színházba,moziba járni,vagy utazgatni ezen barátnőkkel,ha a férj nem hajlandó rá.
Erre példa vagy te is,hisz lekicsinylően beszélsz pld. az önképző körökről,pedig miért is ne tehetné meg a nő ,hogy erre járjon ha érdekli és elég rá a fizuja....Na pont ezt a lekicsinylést látom a környezetembe a férjektől,ha az asszony kitalál magának valami hobbit,legyen az bármi.

Ekrü 2021.09.04. 17:59:14

@Real_Time:
"Az ilyen vajnatimi féle házasságok onnantól kezdve létre se jönnének például. "-Mi bajod van a "vajnatimi" féle házasságokkal? Nem károsítanak meg vele téged.Vajna pedig pontosan tudta,hogy mire számítson,ha nem lett volna megfelelő neki elvált volna.Ráadásul sok mindent lehet Timire mondani,de Vajna utolsó napjaiban végig ott volt mellette.
Az szívesebben láttad volna,hogy megmarad a korban ugyan hozzáillő,de őt agyba főbe verő Damu mellett? Akkor minden rendben lett volna?
Az esetleg nem jut eszedbe,hogy egy ilyen vadállat után tényleg tetszett neki egy olyan ember aki lehet,hogy idősebb és pocakosabb,de kedves hozzá és szereti?

Almandin 2021.09.04. 18:38:20

@odamondó: Inkább azért válik el manapság több ember 50 felett, mert nincs kényszer az együtt maradásra. A várható élettartam is hosszabb. Ma nem ritkaság megérni a nyolcvanat, egy 50 éves ember előtt akár 30-40 év is lehet. Másrészt felértékelődött az életminőség jelentősége. Régen a paraszti társadalomban nagyrészt a túlélésre mentek, a társat se kifejezetten érzelmi alapon választották, érzelmi pótléknak ott volt a vallás. A túlvilági boldogságban reménykedtek. Ma kevés a nagyon hívő ember, érthető, hogy valaki még megpróbál boldog lenni a várható megsemmisülés előtt. Nincs ezzel semmi baj. Az élethosszig tartó házasság szép, de csak akkor, ha mindkét fél jól érzi magát benne, nem szabad fetisizálni az intézményt.

Almandin 2021.09.04. 19:04:27

@Örömhernyó: Mit gondolsz, miért anyád generációja volt az utolsó, aki munka mellett teljesen ellátta a háztartást? Azért, mert ez tönkreteszi, kiszipolyozza az embert. Nem élet az, hogy valaki hajnalban kel, reggelit csinál, utána elmosogat, bemegy dolgozni, hazamegy és alvásig gürcöl, hétvégén pedig nagytakarít, rittyent egy vasárnapi nagyebédet és szinte semmi pihenése nincs.
Az azért túlzás, hogy a mai negyvenes nők úgy testületileg ne tudnának főzni. Nyilván, ha valaki csak azt nevezi főzni tudásnak, hogy mindent nyers alapanyagból, tradicionális receptek alapján, több órás készítési idővel kell csinálni, akkor igaz, hogy ezt ma már kevesen csinálják. Engem pl. senki se tanított főzni, de simán megfőzök-megsütök egyszerűbb dolgokat. Nem ördöngösség. De az is igaz, hogy nem egy szakács vagy egy régivágású háziasszony szintjén tudok.
A mosás szintén nem ördöngösség. Aki széthipóz egy inget, az valószínűleg anno a kémia órán nem figyelt oda. Én több, mint 20 év alatt, amióta magam vezetem a háztartásomat, csupán egy gyapjúfelsőt szúrtam el azzal, hogy összement a mosógépben. ha valaki egyedül él és nem akar koszos ruhákban járni, az kézzel vagy géppel, de kimossa a ruháit.

Almandin 2021.09.04. 19:07:53

@Örömhernyó: Ide figyelj, a legtöbb háztartást ellátja valaki. Ha időnként takarítanak, mosnak, az azt jelenti, hogy valakik végeznek háztartási munkát. Nos, a lakásban élők többnyire. Ez független attól, hogy milyen nemű valaki és milyen a munkamegosztás. Sőt, egy része kiszervezhető. Ha egész nap dolgozik valaki, sokszor célszerűbb nem otthon ebédelni.

almaza 2021.09.04. 20:58:25

@Magányos Farkas_: Ha majd lehet, nezz el DK Azsiaba (Vietnam, Indonezia, Kambodzsa, stb.) es ott a szebbik nemet is vedd szemugyre. Ha megteheted akkor ne két hetre, hanem par honapra menj es ha tetszik, akkor maradj! Az onmegvalosito, baratnozo, "felszabadult" europai otvenes banyak utan az azsiai nok egy teljesen mas mentalitast kepviselnek. Akkor is, ha sokan kozuluk nem magasan iskolazottak es egyszeru munkat vegeznek. Ha szerencses vagy, akar Mon is megismerkedhetsz azsia holgyekkel. Vannak akik egyedul jonnek Mo ra dolgozni. Kozuluk hamarabb talalsz valakit, aki a kezedet fogja akar napokon keresztul, ha beteg vagy es akinek nem csak egy ropke kufircra kellesz.

Almandin 2021.09.04. 21:18:19

@almaza: Neked szolga kell, nem társ. Téged zavar, ha valaki emancipált és nem hajlandó a szolgádként élni. Ha nem így gondolkodnál, akkor nem akarnál a világ túlsó végére menni nőért. De tudnod kell, hogy azok az ottani nők, akik nyugati férfiakra vadásznak, többnyire nem önzetlenségből teszik, hanem aranyásásból (egy átlagos pénztárcájú európai egy nyomorgónak olyan, mint egy itteni középosztálybelinek egy milliárdos). Nem őszintén fogná a kezedet, ha beteg lennél, hanem mert belenevelték, hogy ez a kötelessége. De ha neked szolgalelkű nő kell, csak hajrá, de társkapcsolat nem feltétlenül lesz belőle (bár az a gyanúm, hogy neked nem társ kell, hanem egy mindenre használható biorobot).

Semper Fidelis 2021.09.04. 21:41:50

@almaza: Ez nekem is eszembe jutott. Hol találni ilyen nőket?

Semper Fidelis 2021.09.04. 21:42:48

@almaza: Mármint, hogy tetszenek az ázsiaiak, szolga nem kell, h

Semper Fidelis 2021.09.04. 21:44:01

@Semper Fidelis: házasság alatt is magam mosogattam, nem a feleségem, meg én is takarítottam jórészt....

almaza 2021.09.04. 23:46:34

@Almandin: sajnalom, hogy ennyire felzaklattalak ezzel a hozzaszolassal. Me vedd magadra. Egyreszt nem keresek senkit es nem is irtam semmit, ami erre utalna. Masreszt eltem DK Azsiaban. Gondolom, Te nem, mert akkor mashogy fogalmaznal es az irasod tartalma is arnyaltabb lenne. Szoval valos elethelyzeteket ismerek. Persze, vannak gold diggerek, de az expat community ben ezek aranya eleg alacsony volt (kb tizbol egy). Sok esetben az azsiai feleseg sikeres vallalkozast uzott, a hazimunkat maid vegezte. Bizony a kollegam kezet az a holgy fogta a korhazban,akinek jol meno kavehaza volt. Ennyit a biorobotokrol. Ja, Hogy nem annyira emancipaltak? Lehet, de sokkal csalad centrikusabbaknak ismertem meg oket. A modern eszmek,mint az emancipacio is, nem mindig mukodnek a hetkoznapokban :-(. A nyugati vilagban baromi erosek a noi elvarasok a pasik fele. Ez a gyengebb huspiaci ertekkel biro pasik eselyeit a partalalasra egy bizonyos eletkor felett nagyon nehezze teszi. Erdemes lehet tehat kicsit mas kulturakban is korul nezni. Ehhez mondjuk a tolerancia, adaptivitas elofeltetel a nyugati ferfi reszerol. Japan es koreai nok koreben is hihetetlenul nepszeruek a kaukazusi rassz ferfijai. Pedig ok sose aranyasok. Jol kepzettek es tobbseguk hosszu tavon kitarto partner lesz. Ezen felul van bennuk alazat es szinte hianyzik beloluk a gogosseg meg az arrogancia. Volt kollegam feleseg Japan, Hogy ne tunjon itt ez vad es alaptalan altalanositasnak

almaza 2021.09.04. 23:54:22

@Semper Fidelis: nem kerestem, de pl sok thai holgy dolgozik masszorkent (nem, tobbseguk nem rossz neni). Nemzetkozi cegeknel dolgoznak azsiaiak. Pl volt kolleganom irani, magyar ferjjel, Budapesten elnel

Örömhernyó 2021.09.05. 01:02:19

@almaza: Ázsiában élve (mondjuk egy gazdag országban, nem Cambodia szintje), azt tapasztalom, hogy itt még individualistábbak a nők, mint Magyarországon. Minden azon múlik, mennyi pénzzel gurigázik az ember havonta. Nyilván ahol szegényebbek, tanulatlanok, ott hagyományos szerepek szerint élnek a párkapcsolatokban. De a szülők tisztelete mindenhol jelen van, ott is, ahol magasak a keresetek. Ahol jól keresnek, ott megy a bulikázás, étterembe, kávézókba járás a barinőkkel és egyre kevesebb gyereket vállalnak, de a szülők tiszteletét ez nem érinti.
Ázsiában sokkal inkább bevett szokás, hogy szolgát, maid-et, caregivert fogadnak fel, nem a családtagok ágytálazzák a beteg nagymamát.

Összességében Ázsiában van golddiger jelenség rendesen, de ez Magyarországon se ismeretlen, csak erről nem szokás beszélni, mert ha a magyar nőnek van egy minimálbéres munkája, a férje meg hatszorannyit keres, akkor senki se golddiggerezi le. Ahol én élek, elég drága az oktatás, a jó oktatás meg méregdrága és emiatt eleve úgy választanak párt a nők, hogy a férj majd ki tudja fizetni a gyerekek iskoláztatását. Magyarországon meg általában Káeurópában az emberek, amikor szülők lesznek, nem szembesülnek magániskolai tandíjakkal, ezért aztán bárki összeáll bárkivel, csinálhatnak gyereket, az állam (adófizetők) eltartják. Ahol a szülőknek kell eltartani a gyerekeiket, ott eleve okosabban, praktikusabb szempontok szerint választanak párt a nők.

@Almandin: "Nem őszintén fogná a kezedet, ha beteg lennél, hanem mert belenevelték, hogy ez a kötelessége."

Ha belenevelték, akkor őszintén csinálja. Ez a ázsiai mentalitás az angol filial piety kifejezéssel írható le. Az ősök, a szülők tisztelete, engedelmesség, ami nem azonos az európai értelemben vett szeretettel. Az európai szeretet egy szalmaláng életű dolog az ázsiai tisztelethez képest.
A biorobotozás nagyon megy neked, de talán bele kellene gondolnod, hogy nem mindenki úgy él, ahogy a Cosmopolitanban láttad. És nem biztos, hogy a hagyományos módon élők lesznek magányos, kivénhedt, széttaposott kozákkucsmára emlékeztető puncijú, macskás nők.

Mellesleg a párom ázsiai, egy Magyarországnál gazdagabb országból, jobban keres, mint én, tud takarítani, de nem teszi, elég rendetlen, bár a ruháit kimossa (az enyémeket én mosom), de néha a zoknijait az én szennyesembe teszi, mert ő a sajátjával nem hajlandó együtt mosni. Főzni nem tud, de nagyon szívesen és bőkezűen megosztja a rendelt ételét. Étteremben hol én fizetek, hol ő.
A szüleit nagyon tiszteli, mindenféle ügyintézést végez helyettük, fizeti a számláikat, de ez nem azonos a magyar ember családjában uralkodó szeretettel és ezzel nincs is baj.

Végülis minden ember biorobot. Én is, mert dolgozok (robotolok), ingyen végzek házimunkát.

A magyar nők is golddiggerkednek, ha alkalmuk nyílik rá. Csak Magyarországon a közelmúltig nem nagyon voltak hajmeresztő anyagi különbségek az emberek között, a legnagyobb golddiggerség az volt, ha a falusi lány megfogta magának a helyi tüzépes fiát.

De ahogy kinyílt a világ, elég sok ismerősöm, a házunkban lakó szőke picsa, volt gimis osztálytárs, egyetemi évfolyamtársak akaszkodtak rá nyugati pasikra.
Gyerekkori ismerős lány felcseperedve kiment illegálisan Amerikába, ahol semmire se vitte, takarított, majd fogott egy fogorvost, akivel teherbe ejtette és elvetette magát, ezzel legalizálva a státuszát, megoldva az életét.
Gazdag német hentes dinasztia malacképű fiacskája így lett a házunkban lakó szőke bombázó férje a rendszerváltás után (fényképész faterom csinálta a csajról a szexi képeket, amiket annak idején még levélben küldözgetett a csaj nyugatra ismerkedés céljából).
Aztán nagyon buta, németül nem beszélő volt gimis osztálytársam hozzáment egy Németországban élő (szintén bevándorló) orvoshoz és azóta csak utazgat, bulizgat, hobbijainak él.
Egyetemi évfolyamtársaim közül többen osztrák, francia, izraeli, norvég pasikat fogtak, főleg a pénzük miatt.
A magyar nők is golddiggerkednek, ha alkalmuk nyílik rá, minden nőben megvan ez a tendencia. A legkeserűbbek pedig azok, akiknek nem jött össze.

Almandin 2021.09.05. 02:38:47

@Örömhernyó: Azért nem minden nő aranyásó. Én pl. nem. Sok a sztereotípia is. Sokan azt gondolják, hogyha egy nő párja gazdagabb országból való/idősebb/vagyonosabb, akkor a nő csak érdekből lehet vele. Nos, biztos van sok ilyen is, de nem minden kapcsolatra igaz ez. Nekem pl. jóval idősebb partnereim voltak, volt olyan kollégám, aki burkoltan lekurvázott, de nem törődtem vele. Felül kell rajta emelkedni és kész.
A filial piety és a valódi szeretet más. A filial piety egy kötelesség, egy máz, nem őszinte. Én nem szeretném, ha pl. megbetegednék, hogy az én párom csak azért törődjön velem, mert erkölcsi kötelesség, amit beleneveltek. A szeretet épp nem szalmaláng, hanem mély szimpátia, az az érzés, hogy kedves nekem a másik lénye, személyisége. A délkelet-ázsiai nőbe belenevelték a lojalitással kevert tiszteletet a férj iránt. Ugyanúgy fogja a kezét, ha az kedves és jó volt hozzá, meg akkor is, ha ütötte-verte, megalázta. Hiszen a férjnek járó köteles tiszteletet előírja a kultúra. Aztán, ha a beteg férj meghal, lehet, hogy inkább megkönnyebbül, de ezt nem mutatja ki. Szülők felé úgyszintén. Ha a kedves papa kamaszkorában molesztálta, akkor is megadja a tiszteletet a filial piety nevében, nem fordulhat vele szembe, köteles szőnyeg alá söpörni az érzéseit.
Az őszinte szeretet fontos egy kapcsolatban. Nekem legalábbis igen. Lehet, hogy másnak a golddiggerség az, ami örömet ad, megint másnak az, ha feleséget importálhat Keletről, ahol még alázatosnak és engedelmesnek nevelik őket. Sokfélék vagyunk mi, emberek.

Almandin 2021.09.05. 02:59:07

@almaza: Nem mondom, hogy minden ázsiai nő aranyásó, aki nyugati férfit választ. Ott is sokféle személyiség van. Viszont a legtöbb ázsiai kultúrában ma is elfogadott az érdekházasság. Az se mindegy, hogy japán vagy thai, kambodzsai nőkről van szó. Egy japán nő a világ egyik legmódosabb országának polgára, egy szegény délkelet-ázsiai országban sok nőnek ugródeszka lehet egy nyugati férj.
Nekem mégse szimpatikus, amit az alázatról írsz. Miért kellene megalázkodnia a nőnek a férfi felé? Fordítva miért nem elvárás ez a részedről? Az emancipáció jó esetben egyenrangú helyzetet teremt. Szomorú, hogy művelt emberként és humanitárius munkatársként is így gondolkodsz. Mintha félnél az egyenjogú, talpraesett nőktől, talán, mert már nem kiszolgáltatottak?
Te is abban a tévhitben élsz, hogy az incelek nyomorát a női emancipáció okozza. Nos, az maximum csak annyiban, hogy az emancipáció lehetővé tette a nőknek, hogy szabadon válasszanak társat. Régen sok nőt egyszerűen eladott az apja, kényszerből mentek férjhez és utána el se tudtak válni. Az a tény, hogy magasak lettek az elvárások, igaz, de nem az emancipáció az oka, hanem a fogyasztói társadalom meg a hollywoodi filmipar. A filmekben annyi idealizált álomférfi van, hogy az ezeken szocializálódott nők tudat alatt nem akarják kevesebbel beérni. Másrészt az incelek nagy része is azért incel, mert rossz adottságú férfiként bombanőt akar, pedig ha a kissé elhízott Mariskával, vagy egy idősebb nővel kezdenének, sikerük lenne. Nagyon kicsi lehet az a halmaz, aki már senkinek se kell. Magyarán szólva a magányos férfiak elvárásai is megnőttek, ők se érik be akárkivel. Ott van pl. Elliot Rodger, az incel tömeggyilkos. Rnézésre nem volt annyira csnya férfi, hogy senkinek se kelljen, de valószínűleg csak a bombanők kellettek volna neki, így nem tallt senkit.

Almandin 2021.09.05. 03:16:48

@Magányos Farkas_: Erre van esély. Pont ezért nagy dilemma idősebb korban, hogy menni vagy maradni. Szerencse is kell ahhoz, hogy valakinek sikerüljön az újrakezdés.

Örömhernyó 2021.09.05. 05:50:27

@Almandin: A filial piety pedig jobb eséllyel eredményezi, hogy ha beteg leszel, akkor gondoskodva lesz rólad, vagy a gyereked személyesen, vagy az általuk fogadott caregiver által.
A szerelem elmúlik, a szeretet útjába akadályokat gördít az élet, ellentétek szembeállítják a generációkat. A filial piety viszont örök. Nem máz. A szerelem, szeretet a máz, a máz jellemzője, hogy hamar lepattog, elkoptatja a valóság.

A golddiggerség mindenkire jellemző, ha alkalma nyílik rá, nagyon kevés emberben van annyi tartás, hogy nemet mondjon a könnyű életre. Nekem férfiként alkalmam lett volna huszonévesen golddiggernek állni. Akkori barátnőm családja belebegtette a biztos állást, az általuk építendő házat, az egyetlen gyerek lánynak már akkor vettek kocsit, lakást. Tudom, ez nem egy hatalmas vagyon és mai szemmel és főleg Endivajna milliárdjaihoz képest, de akkor a vidéki Magyarországon az a család lokális oligarcha család volt. Én nemet mondtam erre, nem akartam, hogy később esetleg az orrom alá dörgöljék.

Az se igaz, hogy az ázsiai nő a férje mellett marad, ha az szarul bánik vele, veri stb. Legalábbis ahol én élek, itt rengeteg a válás, ismeretségi körömben is. Asszonypajtás viszi a házat itt is. Anyósom barátnője (jó 50-es, szétplasztikázott arcú, rikácsoló, nagyhangú nő) elvált a jól menő üzletet vivő optikus férjétől, életében nem dolgozott a nő, de van új kocsija, kap asszonytartást ÉS beújított egy harmincas halkszavú, magas, jó kiállású, még magyar szemmel is jóképű pasit. A régi férj és az új, fiatal pasi teljesen normálisak, a nő meg egy liba. Most vidéken él a szüleivel, ahol bulikázik, karaoke bárokba jár, egyszer buliztunk vele családilag. Nekem volt kellemetlen a viselkedése, csatlakozott hozzánk pár helyi (nagyon vidéki) üzletember ismerőse, tipikus methhead arcok, hiába viseltek öltönyt, az egyiknek tipikus tweaker kézmozdulatai voltak. Ha nem ismerős, folyton a metamfetamin pipa forgását és az öngyújtó pattogtatását imitálta a kezével önkéntelenül. De fizettek drága étteremben, karaoke bárban, így velük lógott. Ázsiában is van megbolondult 50-es nő.

A férj iránti szeretete elszállt, az anyagiag azért kellenek tőle. A saját szüleivel lakik most, akikhez hű, mert ugye filial piety az bejátszik még egy bulikázó 50-es libánál is.

almaza 2021.09.05. 07:35:48

@Almandin: nem ertem miert tulajdonitasz nekem olyan dolgokrol velemenyt, amikrol szot sem ejtettem, pl incel tema. Ezek a kovetkeztetesek alaptalanok es teged tevutra visznek. Azt hiszem van bennem is alazat boven. A megalazkodas egesz mast jelent. Ne legyel szomoru, humanitarius worker kent vedem az emancipalt afgan noket. Abban a kontextusban azert ez nagyon mast jelent, mint Europaban. Nem felek senkitol, egyszeruen nem szimpi a nyugati vilag es az ertekrend. Irrital Hollywood, a szepseg es fiatalsag kultusz, a fogyasztoi tarsadalom es mindaz, ahogyan ez az emberek gondolkodasat formalja.

Sok szerencset az otvenes ujra kezdoknek. Neked is, ha ebben a cipoben jarsz. Ez egy jo alkalom lehet a vilag felfedezesere, mert a valosag nem olyan amilyennek a mainstream nyugati media sulykolja

Örömhernyó 2021.09.05. 08:26:02

@almaza: Ő mindig behozza az incel témát, mert kizárólag a nyugati liberális médiából tájékozódik, ezért elhiszi, hogy mindenhol elnyomják a nőket, a fiatal férfiak széljobbos terroristák lesznek, mert nem jut nekik muff stb.
Elhiszi, hogy ha valaki nem úgy él, mint egy dán, kanadai, svéd, holland nő, akkor el van nyomva és a nyugati világon kívül nincs szeretet, csak kötelesség, elnyomás, nőgyűlölet és alárendeltség.
Világot kellene látnia.

Én Ázsiban élek, de itt a nők nagyon nem olyanok, mint Cambodiában vagy Indonéziában. Ahogy nő a jólét, széthullik a hagyományos társadalom, elnyugatiasodik Ázsia is, nem előnyére változnak a dolgok. Nem én mondom, hanem az ázsiaiak.

Magányos Farkas_ 2021.09.05. 08:51:21

@Almandin: Nos, ... nekem nincs szerencsém. 49 évesen tök egyedül maradtam, a volt feleségem meg azonnal talált társat, akivel nagyon jól elvan. Én meg nem találok senkit. Egy éve próbálkozom. Mindig a férfi szívja meg.

almaza 2021.09.05. 08:53:59

@Örömhernyó: Te konkret peldakat hozol fel, ezert amiket irsz, az nekem hiteles. Nem problema, ha nekem esnek az eszosztok (ezt a holgyet amugy eddig nem olvastam); this is the name of the game. Azt latom, hogy sok velemeny masodlagos forrasokbol taplalkozik erzelmi azonosulassal megspekelve.

Szomoru, hogy Azsia s vele egyutt a vilag roham leptekben nyugatosodik. Altalanossagban jellemzo Indoneziara is, de ott azert hosszabb ideig fog tartani amig a normak megvaltoznak. Bizom benne, hogy mindig maradnak olyan ertekek, amikkel konnyebben azonosulok, mint a western mainstream sugallta idealis elet alapteziseivel

Real_Time 2021.09.05. 09:07:41

@Ekrü: Egyvalami eszembe jut, a $zerelem :D

Real_Time 2021.09.05. 09:18:23

@almaza: Önmagában az elvárásokkal is pont ez a legnagyobb probléma az európai nőknél, hogy egyébként nincsen mögötte semmi, azon kívül hogy az illető egy emancipált nő, van munkahelye meg jövedelme. Gyakorlatilag erre hivatkozva kellene neked hanyattesni előtte. Hát jókat röhögök ezeken az elváráslistákon mindig, főleg ha gyerekes vagy 40+-os nőktől származnak.

odamondó 2021.09.05. 11:23:53

@Almandin: ebben is sok igazság van. Szerintem 50 körül válni nem meglepő. Ahol már meglepődnék az mondjuk 70+.

Almandin 2021.09.05. 13:59:57

@Magányos Farkas_: Fel a fejjel, egy év alatt még fiatalon se lehet igazán jó társat találni. Ha 5-10 évig se sikerül, akkor már tényleg baj van, de akinek nem jó az első szembejövő, fiatalon se talál gyorsan társat. Éld az életedet, élvezd a szabadságot, ellazult állapotban könnyebb ismerkedni. Ha rágörcsölsz, nagyon nehéz.

Almandin 2021.09.05. 14:08:42

@almaza: Ne haragudj, nem akartalak megbántani. Valószínűleg jól félre is értettelek. Becsülöm a humanitárius munkádat is. Viszont tény, hogy ma a feleségimport témája elég gyakori Nyugaton. Ide még nem gyűrűzött be a jelenség, nem véletlenül. Egy élkelet-zsiai aranyásónak nem pálya egy tlag magyar férfi, még ott is tujk, hogy nem tartozunk Eurpa leggazdagabb orszgai közé.
Az incel témát közvetve amúgy te hoztad be, mert azt írtad, hogy sok férfi marad nő nélkül a magas elvárások miatt. Ezt gonoltam tovbb.

Almandin 2021.09.05. 14:16:41

@Örömhernyó: Hol élsz? Soha nem írod le, hogy ez melyik ország, viszont folyton Ázsiáról mint egységes kontinensről beszélsz. Peig sokkal nagyobb kulturális különbségek vannak, mint Európában. Egy afgán és egy japán szokásai jobban különböznek, mint egy magyaré és egy angolé. Másrészt én szeretek minenféle médiát fogyasztani, még szélsőséges portálokat is olvasok, nemcsak liberálisakat. Az egyik legtaszítóbb ideológia számomra a mai nyugati, liberálisnak csúfolt valami, ez erőlteti az LMBTQ-terrort is. Amúgy se hiteles egy szakbarbár véleménye, aki szerint színházba meg múzeumba csak a sznobok mennek.

Almandin 2021.09.05. 14:17:42

@Almandin: Elnézést, rosszalkodott a billentyűzetem, azért maradtak ki egyes betűk.

Almandin 2021.09.05. 14:26:39

@Real_Time: Az a baj, hogy te minden nőt egy kalap alá veszel, aki negyven feletti és emancipált. Pedig ők se egyformák.
Az meg miért baj, hogy pl. egy iszákos , műveletlen hapsival nem akarnak összejönni? Miért baj, hogy emancipált? Riaszt, hogy sokakat mennyire zavar a női egyenjogúság, az, hogy már nehezebb szolgalelkű nőket találni.Nem tudom, te hogyan élnéd meg, hogy a házasságban a másikat non-stop ki kell szolgálni, a lelkét ápolgatni, de te ezt nem kapod vissza, mert te vagy a szolgáltató, a másik pedig a szolgáltatás haszonélvezője, aki otthon elhever és minenben várja a kiszolgálást, miközben a másik gürcöl?

Real_Time 2021.09.05. 14:40:18

@Almandin: Én ilyet nem igazán látok manapság már, hogy a nő széthajtaná magát az uráért, sőt ahogy fentebb írták az is csoda ha főzni tud. Az egyedülálló 40-esnek meg már ott a gyerek legtöbbször, márpedig ott is a férfi vállal be többet ha függetlenként, gyerektelenként összeáll vele. Na ott a nő lehet hogy többet kell beleadjon ideértve a házimunkát is akár. De amiről ti nyavalyogtok ezek a régmúlt idők nagy problémái voltak, a mai társadalom már közel se így néz ki. Képzeld bazmeg én is munka plussz edzések mellett takarítom a lakásomat, meg főzök, mosok, mert egyedülállóként is meg kell csinálni. Már csak azért is mert biztosan senki nem fogja megcsinálni helyetted. Szóval emancipált lettem én is már, adjam az elváráslistát? Igaz én nem nő vagyok, de hát egyenlőek vagyunk, utánatok csak szabadon.

Semper Fidelis 2021.09.05. 14:52:48

@Magányos Farkas_: A feleségemmel vasárnap fogunk szétköltözni. Már alig várom. Inkább egyedül, mint vele.

Almandin 2021.09.05. 14:56:41

@Real_Time: Én a régi modellről beszélek, amikor leírom, mi volt a nem emancipált nő feladata. Sok mai férfi valójában ezt sírja vissza. Kérlek, ne vedd magara, ha te nem vagy olyan, nem akartalak megsérteni.

Örömhernyó 2021.09.05. 15:09:21

@Magányos Farkas_: Beleugatnék... Nem 48-49 évesen kellene elkezdeni ismerkedni, hanem sose lett volna szabad abbahagyni. Ha a párod korlátoz ebben, akkor nem akar neked jót, csak ki akar sajátítani, mint egy gyerek a játékát. Ez egy figyelmeztető jel, hogy milyen jövő vár rád.
Ha egy férfi csinálja ezt a bekorlátozást, akkor mindenki felhördül, de sajnos a nők legalább olyan gyakran korlátozzák a partnerüket.
Aztán 40+ évesen ott áll az ember meglőve, egyedül, bejáratott társaság nélkül, közegéből kiragadva, gyakorlatlanul, elhanyagoltan, ráébredve, hogy pár évtizedet elcseszett egy olyan emberre, aki könnyebben dobta őt, mint egy taknyos papírzsebkendőt.

Olyan kapcsolatot kell kialakítani, amiben a kifelé is nyitott lehet az ember. Akkor kisebb az esélye, hogy pórul jár. Aki mindent egy lapra tesz fel, az könnyen kiszolgáltatottá válhat.

Engem is dobtak ki, de akkor 26 éves voltam. Szeptemberben dobott a csaj, októberben már egy másikat töcsköltem, decemberben (szilveszteri buliban) meg összejöttem a következő "komoly" barátnőmmel. Huszonévesen így megy ez, bár a többség már akkor is belassul, begubózik, ráforog a párjára.

Örömhernyó 2021.09.05. 15:13:04

@Almandin: Szakbarbár? Hány nyelven beszélsz? Én a magyaron kívül 4 nyelven, úgy, hogy nem bőccsész vagyok. Viszont van két diplomám két teljesen különböző területen.
A színház a legalja, pont annyi, mint a Barátok közt, csak ezt a sznobok nem ismerik fel, vagy nem akarják bevallani.

2021.09.05. 15:25:21

Kortól és nemtől függetlenül joga van bárkinek kilépnie egy kapcsolatból - persze nem mindegy, hogyan teszi. Szóval 50 felett is joga van hozzá az embernek. Az egy másik kérdés, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie az embernek.
Nem gondolom, hogy bárkinek benne kellene maradnia egy menthetetlenül megromlott kapcsolatban.

És régebben is voltak pocsék kapcsolatok bőven - csak nem volt divat a válás.
Semmit nem jelent az, hogy egy pár mennyi ideje van együtt. Ismerősöknél és klienseknél egyaránt tapasztalom.
Közvetlen példák:

- ismerős, 50+ nő. A szülei 60 éves házasok, a környzetükben ők az etalon: milyen régen együtt vannak már, hogy kitartanak egymás mellett stb.
Ismerősöm pedig már utál hozzájuk járni, látogatni őket (egyetlen gyerek), mert a helyzet hosszú-hosszú évek óta a következő. Kölcsönösen, oda-vissza röpködnek a "Mikor döglesz már meg?", "Fordulnál már fel!", "Rohadj meg, dögölj meg", és ezekhez hasonló jókívánságok. Mama a papáról: háát úúúgy megöregedett a papa... Ismerősöm: de anyuka, papa 86 éves, te meg 83 - te is megöregedtél... Szóval ennyit arról, hogy egy ilyen hosszú kapcsolat mögött esetlegesen mi lehet.

- kliens. 50 éves, kétdiplomás, több idegen nyelvet beszélő, nagyon csinos, vonzó, igényes nő. 20 éve házas, egy gyerekük van, egy 17 éves fiú. Együtt laknak, de külön szobákban. A nő és a férfi 15 éve laknak külön szobában, azóta alig beszélnek, egymáshoz se nyúlnak, a nőnek azóta semmilyen szexuális kapcsolata nincs, senkivel.

És ilyen, illetve ezekhez hasonló kapcsolatokkal van tele a nyugati világ.
Úgy gondolom, hogy még egyedül is jobb lenni, mint benne élni egy szar kapcsolatban.
Ráadásul lehet, hogy az a kapcsolat soha nem is volt jó.

Százával tudnám hozni a konkrét példákat (volt barátnők, ismerősök, kliensek), mert csak a közvetlen tapasztalataimból több száz ilyen élettörténetet ismerek.
Hölgyemény nem szereti ugyan az illető férfit (pláne nem szerelmes belé), de "viszonylag jó embernek" tartja, hozzámegy/összebútorozik vele - és szül neki egy-két-három stb. gyereket.
Egészen elképesztő már maga a fenti felállás is, az pedig, hogy az elmúlt (mondjuk) 25 éveben mennyi ilyet láttam... Az agyam eldobom.

almaza 2021.09.05. 15:41:46

@Almandin: no worries. Ez meg siman a kulturalt vita hatarain belul van, masreszt nem vagyok onerzetes, igy nem konnyu megbantani. DK Azsiaban sokkal pragmatikusabbak az emberek, talan onnan jott ez is

Real_Time 2021.09.05. 15:45:51

@Almandin: A régi időkben úgy volt azt aláírom, de akkoriban nem is volt mindig szabad döntés hogy kivel házasodik az ember. Ma viszont minden nő maga dönti el hogy kivel bútoroz össze, ezért röhejeses a femik is, mikor nők elbaszott döntései miatt ekézik a férfi társadalmat, és ezt még ráadásul indokként felhasználják saját társadalompusztító tevékenységük fontosságának bizonyítására. Na ha valami felháborító akkor ez az.

Muhammad Balfas 2021.09.05. 20:29:41

@Örömhernyó:

Eleve nem értem, hogy az inceleket miért mindig fehérként ábrázolják, hisz igen sok japán, kínai és muszlim férfi van hasonló élethelyzetben.

Almandin 2021.09.05. 21:34:19

@Örömhernyó: Ne haragudj, de a több éves munkásságod kapcsán bennem ez a kép alakult ki rólad. Magamról annyit, hogy két diplomám van, egy idegen nyelven beszélek magasabb szinten, amellett még plusz kettőt értek meg valamennyire. A diplomáim pontos irányát nem árulom el, szeretném megőrizni az inkognitómat. Csupán annyit mondok, hogy a két diplomám két nagyon eltérő területen szereztem. Utolsó mondatod megint árulkodó. Aki azt hiszi, hogy egy szappanopera azonos szinten van egy Shakespeare-drámával, az valóban eléggé szakbarbár.

Almandin 2021.09.05. 21:40:49

@AntiChrist: Teljesen egyetértek veled. Az első példád különösen tragikus. Ekkora gyűlölködés két ember között már szinte bűncselekmény számba megy, még akkor is, ha jogilag nem az. Ezek az emberek egymás életidejét rabolják, sőt, mérgezik. Lelki gyilkosok.
Ilyen kapcsolatnál valóban jobb az egyedüllét is. Ha ilyenem lenne, én akár 80 évesen is elválnék, mert a nyugalom többet ér egy folyamatos stressznél, amit az ilyen lélekgyilkos kapcsolat okoz. Az a szomorú, hogy az átlag magyar mentalitás csak a látszatra ad, azt hiszik, hogy az a fontos, hogy a pár együtt éljen sírig, akár 50-60 évig, a minőség nem számít.

Örömhernyó 2021.09.06. 02:46:23

@Almandin: Na pont Shakespeare volt egy szinten a leggagyibb szappanoperákkal. A maga korában pont úgy jártak Shakespeare előadásaira az angolok, mint ahogy ma Adam Sandler filmeket néznek.
Az, hogy az utókor eltartott kisujjal modoroskodik Shakespeare darabjaival kapcsolatban, az egy vicc a szememben.

A maga korában Shakespeare volt az ügyeletes celeb szerző.

Nem akartam megbántani Adam Sandlert az összehasonlítással.

Nekem nem fáj, ha valaki színházba jár, én is jártam kb. 26 éves koromig, aztán az élet sok területén rájöttem, hogy megértem arra, hogy saját ízlésem legyen és ne kelljen idomulnom a közízléshez.

Másik kommentedhez: a feleségimport Ázsiában SOKKAL gyakoribb, mint Nyugaton. Gazdagabb országokba rengeteg nő megy férjhez. Na most képzelheted milyen jogi kiszolgáltatottságban vannak, a vízumuk, majd tartózkodási engedélyük a férjtől függ. Nem úgy van ám, mint Nyugaton, hogy hozzámegy az ember valakihez, kap tartózkodásit, aztán onnantól szabadon él. Itt 1-3 évente meg kell újítani a tartózkodásit, ha a helyi házastárs úgy dönt, hogy nem írja alá, akkor a külföldi házastársnak 48 órája van elhagyni az országot, különben erőszakkal deportálják, tökmindegy, hogy mondjuk van munkahelye, gyereke, vagyona, bankszámlja az országban. És ez egy fejlett, demokratikus ázsiai ország.
Itt mosolyognak az emberek és mindenki nagyon kedves, csak valójában az egész jogrendszer a helyieket preferálja. Ezért se lesz itt Ázsiban soha EU-hoz hasonló egység, mert annyira különbözőek az országok, annyira lenézik egymást, védik a saját munkaerőpiacukat (akkor is, ha vacak fizetések vannak helyben), hogy elképesztő.
Összességében az emberek lazák, a bürokrácia nem veszélyes, a kajk finomak, de ha 10+ évet élsz itt, rájössz, hogy soha nem lesznek olyan jogaid, mint egy helyinek. Akkor se, ha helyi a házastársad. Én szeretek itt élni, de SOHA nem leszek egyenjogú egy helyivel. Hagynak élni, de mindig kívülálló leszek.

@AntiChrist: Én is legalább háromszor voltam olyan helyzetben az életben, amikor vagyonos család pici lánya hozzám akarta kötni az életét. Mert én voltam az elég jó ember a szemükben. Jellemzően ezek a lányok a szerelembe voltak szerelmesek. Nem konkrétan belém, hanem bárkibe, aki oltár elé vezeti őket, csinál nekik gyerekeket (az egyik mondjuk nem is akart gyerekeket, csak házasodni, mindenáron), vesz közös házat, leél velük egy életet.
A környezetemben sokan hülyének tartottak, amiért kiléptem azokból a kapcsolatokból. Meg lett volna oldva az életem minden szempontból, azok a barátaim, akiknek nem sok esélye volt nőt kapni, egy elkényeztetett fasznak tartottak, amiért nemet mondtam nőknek, akik az életüket hozzám akarták kötni.
Ha elveszem az egyik ilyen rámakaszkodó lányt, akkor most egy szép nagy házban élünk, vannak gyerekeink és én beleőrülök a társas magányba. Elviselhetetlen leszek, iszom, munkába temetkezem, megkezdődik a kiidegelés és évtizedekig kínozzuk egymást.
Eleve amikor érzetem, hogy nem nekem való az illető lány, akkor se mertem kilépni, megvártam, míg annyira szar lett a kapcsolat, hogy a lány kidobott.
Házasságban pont így éltem volna, addig szenvedek, míg a feleségem nem szakít velem. Ez akár évtizedekig tartó szenvedést jelentett volna, mert ugye a nő esetleg meg akarja menteni a kapcsolatot, a gyerekek miatt együtt akar maradni, a vidéki magyar környezetben mindenkinek lett volna véleménye a problémánkhoz.

Én azt mondom, mindenki lépjen ki minél előbb a kapcsolatából, ha az nem működik. Képzelje el, hogy ő a saját szülője, milyen tanácsot adna a hasonlóan szar kapcsolatban vergődő gyerekének. Maradjon és bolonduljon meg, vagy menjen?

Mindenkinek egy élete van, azt kellene emberi módon élni.

Billy Hill 2021.10.30. 12:32:37

@Semper Fidelis: Ha nem gáz megkérdezni: Hogy bírtad ezt az első 1,5 hónapot?

Semper Fidelis 2021.11.28. 06:39:16

@Billy Hill: Sokat futottam, az első egy hónap nem is volt vészes. Most viszont nagyon rossz. Főleg, hogy kiderültek a feleségem mocskosságai, hogy már régóta csalt a szemét. Az egómat csúnyán a földbe döngölte, pszichológushoz járok.

2022.01.07. 18:12:45

@Burgermeister: Csak elképzelni tudom, hogy mi lehetett a "jó a házasságunk" felszíne alatt, ha ennyi idősen hirtelen inkább kilépett belőle. Beszélni nem hajlandó róla: láttam a riportot, amit Friderikusz csinált vele, de nem fejtette ki a részleteket. Talán nem is a nyilvánosságra tartozik.
süti beállítások módosítása