Egyedülálló Szülők

"Konfliktuskerülő, illetve bizonyos helyzetekben nagyon gyerekesen viselkedik. Például mostanában kezdte, hogy mindig kifogásokat keres, és emiatt nem tudom eldönteni, hogy milyen szinten engedjem beleszólni a gyerek életébe?"

2022. március 31. - SingleParent

Katalin új párkapcsolata hosszú távon is működőképesnek tűnik, kislánya elfogadta pótapaként párját, de bizonyos helyzetekben mintha kivonná magát a felelősség alól. Hol vannak a határai a pótapaságnak, meddig van joga beleszólni a fogadott gyermek életébe? 

olvasoilevel_noi.jpg

Olvasói rovatunkban az egyedülálló szülőket érintő helyzeteket az ő szemszögükből is szeretnénk bemutatni nektek. Ezen a fórumon minden érintett megoszthatja történetét és tapasztalatát, így segíthetjük egymást, és tanulhatunk az esetleges hibákból, kutatva a lehetőségeket.

Neked is van hasonló történeted, élményed, ami az egyedülálló szülők kapcsolati igényeivel/társkeresésével kapcsolatos, vagy csak válaszolnál Katalin történetére? Küldd el a véleményed vagy saját tapasztalataid, akár név nélkül, vagy álnéven, és a legérdekesebbeket megosztjuk a blogon. Leveled erre a címre küldd el: padaamblog@gmail.com

"Rengeteg ambícióval érkeztem a jelenlegi kapcsolatomba, de amúgy mindig is volt célom és jövőképem, miközben tudom, hogy nekem is sok mindenben kell fejlődnöm. Megvalósító típus vagyok. Tudom mit szeretnék elérni az életben, néha talán túlságosan is, és teszek érte, még ha ezt mások törtetésnek is érzékelik.
36 éves vagyok, két éve váltam el, van egy 11 éves lányom. Nagyon nehéz volt így párt keresni, de sikerült végül, amiben nagy szerepet játszott a szerencse is. A válásom viszonylag békés volt, nem tiltottam le a gyerekről, nem hangoltam ellene, így megmaradt a kapcsolatunk amolyan baráti szinten, ha mondhatom így. Nem vesz részt az életünkben intenzíven, de jelen van, és tudja, hogy már más foglalja el az apa szerepét – vagy más is. A lányomat nem zavarja, az új „apát” is elfogadja. Ebben is nagy szerencsém van, mert lehetne ennek az ellenkezője is minden.

A mostani párom mindig azt mondja, hogy támogat a terveimben. Mindkettőnknek megvan a maga elfoglaltsága.
Mindenbe beavatom természetesen, de ennek ellenére nem sokat beszélgetünk.
Beszélünk, de nem beszélgetünk, ha értitek : )   és ő főleg olyan válaszokat ad, hogy én tudom, ő ehhez nem ért, legyek körültekintő... mintha csak le akarná zárni. Mintha a belekényelmesedés fázisa túl hamar érkezett volna.
Konfliktuskerülő, illetve bizonyos helyzetekben nagyon gyerekesen viselkedik. Például mostanában kezdte, hogy mindig kifogásokat keres, és emiatt nem tudom eldönteni, hogy milyen szinten engedjem beleszólni a gyerek életébe? Együtt élünk, tehát beleszól és bele is kell, de nem látom, hogy helyzetnek megfelelő határozottsággal tudná intézni. Ezt nem tudom kifejteni érthetőbben, a lényeg, hogy én sem várok el tőle olyat, amire nem képes, vagy sok, vagy idegenkedik tőle.

Olyanokra gondolok, ami egy apa és a lánya között fel szokott merülni, életszerű dolgok: majd ha nagyobb lesz, beleszóljon-e abba, hogy mit vehet fel, vagy kivel hova mehet, vagy a továbbtanulási célokba, vagy abba, hogy mire költhet, ...vagy egyáltalán mennyire gyakorolhatja az apai szigort (mert a lányom se könnyű eset). Ilyesmik. Én is voltam annyi idős, mint most ő, és nekem is nehezek voltak az apámmal vívott viták, és én is nehezen toleráltam, ha a saját, vér szerinti szüleim, bele akartak szólni bármibe.
Ajándékok: zsebpénzt tőlem kap, a karácsonyt pedig úgy oldottuk meg, hogy én vettem ajándékot és a párom adta át neki. Mert én tudtam, mire vágyik. Röviden ennyi.  
A többi még kialakulhat magától?

Katalin"

Mit gondoltok? Írjátok meg a kommentben, vagy ha van a témához kapcsolódó saját történeteket, küldjétek el a padaamblog@gmail.com címre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://egyedulalloszulok.blog.hu/api/trackback/id/tr5717793969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása